Operationen

De flesta av er vet nog kanske varför jag inte bloggat på ett tag. Om ni är vän med mig på fb och följer mig på instagram så vet ni säkert.
Ni andra som bara följer bloggen har igen aning.
Det började med att jag vaknade klockan 1.00 på natten igår. Jag hade så extremt ont i magen och jag kunde inte alls slappna av. Smärtan i magen gick inte över och jag hade konstant ont i magen. Vid klockan 5.00 ringde mamma rådgivningen och dom sa att vi skulle åka till akuten. Så vid 6.00 åkte vi till akuten och efter 3-4 timmar på en hård bår med läkare ut och in genom rummet bestämde de att jag skulle bli inlagd på barnavdelningen för att senare kanske behöva operera bort blindtarmen. Runt 10.00 kom jag upp dit och fick lägga mig i en säng och ja.
När klockan var ca 12.00 sa sjuksköterskorna att jag skulle opereras klockan 13.00. Alltså skulle jag operera bort min blindtarm eftersom den var sjuk. Jag fick en pärm där det stod hur allt skulle gå till som jag satt och läste. Efter 10 minuter ungefär fick jag gå och duscha med en slags svamp som dödade alla bakterier på kroppen. Sen fick jag sätta på min en speciell dräkt typ och sen gick jag tillbaka till mitt rum. Jag fick krypa ner i sägen och sen kom en sjuksköterska som sa att jag skulle dricka något som gjorde att jag blev tröttare. Usch, fyfan det var det vidrigaste jag druckit någonsin.
När klockan närmade sig 13.00 så åkte vi ner till operationsalen.
Jag slapp vänta i väntrummet så jag fick åka direkt in.
Jag fick lägga mig på operationsbordet och sen gav kirurgerna mig nån slags mjölk som de kallade det. Vid de tillfället hade jag redan fått en kanyl (eller vad det nu heter) i armen så det sprutade in "mjölken" i armen och gav mig luftgas där det var nån syra i som kom in i mig när jag andades genom luftgasen.
Sen kommer jag inte ihåg något mer efter det eftersom jag blev sövd av detdär.
När jag vaknade vart klockan ungefär 17.00-18.00 på eftermiddan/ kvällen och sen fick jag åka upp till mitt rum igen.
På rummet hittade jag och mamma (som var med mig hela tiden) en lapp från Ebba, Ida och Nellie som hade varit där och lämnat lite kläder åt mig o så.
Resten av den kvällen sov jag hela tiden.
Nästa morgon vid 9.00 ungefär fick vi åka hem.
Så nu är jag hemma.
Jag har det mest besvärligt med att resa mig upp från sången och att gå och sitta.
Jag har tre hål i magen efter operationen. De gjorde en så kallad titthålsoperation på mig. Det är att dom i ett hål har en kamera och i två hål har de verktyg (tror jag).
Får se om appen låter mig ladda upp en bild på magen men det låter det väll mig aldrig göra mer så.
Hoppas ni förstår varför jag inte har bloggat och jag kommer kanske inte heller blogga så mycket på några dar eftersom jag sover väldigt mycket.
Ha det bra och om ni har frågor, varsågod att fråga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback